Activitats

Viatgem a Màlaga per conèixer, de primera mà, el gran creixement econòmic que està experimentant la ciutat

By 2 de novembre de 2022 No Comments

El passat dijous 20 d’octubre, una trentena de membres del Cercle de Joves Empresaris de la Cecot vam viatjar a Màlaga, amb l’objectiu de conèixer de primera mà el creixement econòmic que aquesta ciutat a desenvolupat en la darrera dècada. A més a més, en aquesta activitat del Cercle, la qual s’hi van inscriure molts dels membres sèniors (ex membres del Cercle), en serveix per millorar les relacions personals i professionals entre tots nosaltres.

Sortint amb el primer vol del dia a les 6:50h, ens va donar temps de fer una primera visita  a una empresa que ens va sorprendre molt. Un equip professional d’E-Sports, els GIANTS. La Virginia Calvo, gerent de l’empresa Good Game Group, ens va explicar el model de negoci d’un dels millors equips del país i vam poder comprovar l’entusiasme econòmic que aquest nou fenòmen està despertant entre els joves, a un nivell molt professionals.

A la tarda, en un ambient més relaxat ens vam trobar amb un grup de membres de l’AJEM (Asociación de Jóvenes Empresarios de Málaga). Vam presentar les dues entitats, observant que tenim maneres de fer i funcionar molt similars. A banda, va ser una bona oportunitat per intercanviar contactes professionals. Vam acabar sopant al mític restaurant malagueny El Pimpi, amb les seves terrasses andaluses, i un fantàstica actuació sorpresa amb guitarra espanyola i veu andalusa.

El divendres a primera hora ens vam traslladar al Parc Tecnològic de Màlaga, on recentment s’han instal·lat empreses com Oracle, Ericsson, Vodafone i a punt d’obrir la nova seu de Google. La primera visita va ser al BIC Euroinnova, una incubadora de petites empreses tecnològiques, on ajuden a les Start Up a començar, amb un assessorament continuat dins un entorn ple d’oportunitats. Més tard ens vam traslladar a l’empresa Cardivais, on el seu gerent, el Francisco Roca ens va fer una visita molt completa de les seves instal·lacions. Ens va sorprendre molt la magnitud del Parc Tecnològic i de les empreses que hi són. Fins i tot una seu del MIT es troba instal·lat a dins el parc.

Tots els membres que vam viatjar a Màlaga, vam coincidir en que Màlaga està fent molt bé els deures, tant en la transformació de la ciutat, com en saber atraure inversió de diferents empreses. Vam descobrir una ciutat amb un comerç local viu, amb un turisme actiu durant tot l’any, un port nàutic renovat i un petit aeroport molt internacional. Rèiem quan ens deien que Màlaga volia ser la futura Barcelona del Mediterrani. Mentre esperàvem el vol cap a Barcelona, amb importants retards per part de Vueling vam deixar de riure, ja que Màlaga comença a tenir poques coses a envejar a Barcelona!